Inkubatory przedsiębiorczości

aip

http://www.inkubatory.pl

 

Inkubatory przedsiębiorczości to miejsca wspierające biznes poprzez:

  • doradztwo ekonomiczne, finansowe, prawne, patentowe, organizacyjne i technologiczne,
  • pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych,
  • tworzenie właściwego klimatu dla podejmowania działalności gospodarczej i realizacji przedsięwzięć innowacyjnych, tzw. efekty synergiczne,
  • kontakty z instytucjami naukowymi i ocenę przedsięwzięć innowacyjnych.

Inkubację przedsiębiorczości możemy podzielić na trzy komplementarne i następujace po sobie etapy:
1. Preinkubacja, która obejmuje wsparcie w pierwszym etapie (zalążkowym – seedstage) tworzenia przedsiębiorstwa i obejmuje najczęściej działania w zakresie:
– ocena rynku i komercyjnego potencjału pomysłu;
– pomoc w zakresie budowy prototypu, eksperymentów i prób technicznych;
– ochrona patentowa, uzyskanie certyfikatów dopuszczających do rynku;
– finansowanie zalążkowe (seed capital) w formie grantów i pożyczek;
i są realizowane w preinkubatorach oraz akademickich inkubatorach przedsiębiorczości . Jednocześnie na tym etapie mamy do czynienia z projektem biznesowym, który oceniamy i doskonalimy pod kątem szans rynkowej aplikacji. Następuje dojrzewanie pomysłu biznesowego oraz ukształtowanie przyszłego przedsiębiorcy.
2. Inkubacja, która obejmuje wsparcie w drugim etapie (rozruchu – start-up-stage) tworzenia przedsiębiorstwa i obejmuje najczęściej działania w zakresie:
– informacja oraz pomoc dotycząca pokonania wymogów formalnych w zakresie rejestracji i prowadzenia firmy;
– ograniczenie kosztów założycielskich (np. preferencje w czynszu);
– szkolenia i pakiet usług doradczych;
– pozyskanie zasobów kapitałowych i ludzkich;
i są realizowane w inkubatorach przedsiębiorczości, technologicznych i e-inkubatorach. Na tym etapie następuje przedsiębiorstwa oraz wypracowanie podstaw organizacyjnych, technologicznych i prawnych biznesu.
3. Akceleracja, która obejmuje wsparcie w trzecim etapie (urynkowienia) tworzenia przedsiębiorstwa i obejmuje najczęściej działania w zakresie:
– wejście na rynek, kontakty z klientami;
– promocja i marketing;
– współpraca z instytucjami B+R, transfer i komercjalizacja technologii.
– budowa sieci kontaktów i uwiarygodnienie firmy;
– pozyskanie kapitału na rozwój.

Lista inkubatorów

Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Raport

Internetowe Centrum Przedsiębiorczości

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s